Busto i paradiset

Det svider lite att de jävla mupparna drar ut som jagvetfanintevadochjagharaldrigsettngtliknande. Lisa är dock kvar i turren med lite drygt 50 spelare kvar. Själv åkte jag efter fem timmar och det utan att ha sett ett par över 8-8. Remarkabelt på min ära.

En annan sak som var ganska remarkabel var att när jag kom till bordet vid turneringsstart satt där bara tre andra spelare (svenskar alla tre). Oh yes, blindstjälarpartaj tänkte vi men icke sa nicke. De andra stackarna var inte ens utställda och vi tillkallade då turneringsledaren och undrade om vi skulle spela fyrhandat utan andra stackar trots att alla andra bord var mer eller mindre fulla. "Ja" blev det märkliga svaret och han hävdade att platserna var för lateregs och att de skulle komma snart.
Vi undrade givetvis om han skojade. Nej, det var så de gjorde på WSOP påstod han. Då blev jag tokförbannad. Har fan aldrig hört något så korkat i hela mitt liv. Gubbfan blev också förbannad och hämtade regelboken och påpekade att lateregs ska ha startstack när de kommer in i matchen, alltså inte blindas bort. Självfallet är det så men den jävla sopan fattade inte skillnaden mellan lateregs och redan registrerade spelare som kommer sent. "Hur ska jag veta vilka som är reggade" undrade han då. "Om du inte har en lista med namnen på de registrerade spelarna borta vid registreringsdisken så vill jag ha inköpet tillbaka" svarade jag. "I annat fall får du balansera borden din dumme fan".

Just då dyker det upp ytterligare två spelare till vårt bord. Vi undrar då om vi måste lägga blinds ifall vi inte sitter vi bordet. "Nej" sa den totalt tappade turneringsledaren. Så visst, vi fyra svenskar ställde oss upp och de två andra spelarna satt som fågelholkar. Turneringsledaren tyckte att vi kunde spela men vi ville inte spela shorthanded så vi stod kvar för att markera att dumfan var helt ute och cyklade. Han fattade fortfarande inte.
Till slut kom de sista spelarna till bordet och vi satte oss och körde igång - 10 min efter alla andra.

Jag åkte ut efter fem timmar; kortdöd [insert regular whajn] etc etc, osv osv.

Sedan var det dags för cashgame; kortdöd [insert regular whajn] etc etc, osv osv.

Back ca en lax dolares tot så nu får det fan räcka. Imorgon blir det sol, pool och gratissprit för hela jävla slanten. Eller... Det kostar ingen slant, men ni fattar.

Lisa syntes förresten i Aftonbladet idag:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article6769345.ab

En lite utförligare berättelse om resan och bilder utlovas till början av nästa vecka.

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0