Debut!

Dags att debutera! Som bloggare då alltså. Jag har egentligen skrivit massor av bloggar och krönikor tidigare men aldrig under egen adress.
I den här bloggen kommer jag att behandla både poker och livet och som tur är så flyter dessa två ämnen ihop märkligt ofta. Jag kommer också att moderera bloggen så det fria ordet existerar inte här om det skulle bli hätska debatter (vilket jag hoppas att det blir ibland). Dock kommer jag att släppa igenom alla kommentarer som är sakliga och inte av pajkastningskaraktär.

Vad är då på gång? Massor givetvis! På söndag kommer jag att debutera i innebandylaget "Kärlek, kärlek, harmoni" i Korpens div 2. Laget består av en hel del pokerfolk men tro inte att vi bara är degenerates, nej då, exempelvis Johan Storåkers är en mycket duktig innebandyspelare. Själv har jag vaktat en och annan kasse i mina dagar och det är precis det jag ska göra på söndag också. Björn Isberg är lagkapten och vi har mailat fram och tillbaka om den här bandygrejen i över ett år och nu äntligen blir det av! Dags att jobba bort några kilon som jag här uppe i huvudstaden enkelt kan tillskriva den skånska matkulturen.


Mycket som ska inhandlas...
Mycket grejer blir det...

Som tur är har jag mycket goda kontakter i sportartikelförsäljningsbranschen så jag klonkade (pokerspråk som löst översätts till "vann") utrustningen till 70% rabatt! Vill också påpeka att hjälmen är av modell "lite stekigare" med en slags gummiaktig plast för bästa bollbortstötning.
Tyvärr jobbar Lisa i helgen så vi kommer att få knapert publikstöd men det är inte hela världen, med mig i målet kan inget gå fel.

Jag reser en hel del i jobbet men i år har jag faktiskt hunnit med inte mindre än två privata resor. Jag, Lisa och min käre far flydde i januari till Egypten för en vecka i solen. Mycket trevligt. Ett par veckor senare bar det av till Budapest för att fira morsans 60-årsdag. Tyvärr var vädret i Budapest detsamma som i Stockholm men det fanns iaf varma källor som rådde bot på rimfrosten i undertecknads mustasch.
På måndag bär det av igen, denna gång till Costa Rica. Givetvis är det pokerturnering på gång och som tur är så är även Lisa en hejare på den ädla sporten. Det blir 350 spelare som samlas vid regnskogen och halar upp ca 10 000 svenska kronor och tar ett skott på de riktiga pengarna.
Vi brukar inte köpa in oss på så stora turneringar men tack vare att Lisas gamla polare skulle dit och att vi hittade hyfsat billiga flybiljetter så kör vi!


Lisa på Pokerfinnkampen tidigare i år.

Tvekan råder fortfarande kring morgondagens begivenheter. Ska det spelas poker så blir det på Gamblerz eller Krukan. Lisa jobbar dock på lördag så ska man ta sig långt får man betrakta den dagen som förstörd. Å andra sidan kanske det är bra att hoppa så att man verkligen är laddad inför Costa Rica.

På jobbet händer det en hel del också. Vi byter det gamla kontoret i Solna mot ett mer centralt eftersom vi får tillökning i personalstyrkan. Ett relativt sensationellt namn har anställts men vem det är avslöjar jag lite längre fram...
Själv kommer jag att köra igång med ett ordentligt antal klubbar i vår. Markerlådorna som vi väntat fruktansvärt länge på ser äntligen ut att droppa in! Klubbar i Lund, Malmö, Stockholm, Örebro, Småland m.fl platser kommer att spela under NordicBet-flagg och det ser vi givetvis fram emot. Mitt mål är att besöka varenda en under våren och sommaren och planen är även att få med oss Nalle Hedlund då det är möjligt.


Nalle Hedlund. Bild: poker.se

På återseende!

PS. Jag inser att bloggen är fruktansvärt ful för tillfället men det var den minst fula bakgrunden som fanns att tillgå. Vi får se hur det utvecklar sig så blir det kanske bättre i framtiden. ;)

Kommentarer
Postat av: Crappy

GL

Den här kommer att följas och kommenteras. :)

2010-03-05 @ 23:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0