Liverapportering

Om en timme börjar finalbordet i Poker Hispano Tour II här i Costa Rica. Lisa Hemmilä ligger dessvärre sist men har hämtat upp sig från värre lägen tidigare i turneringen. Av de 8 spelare som är kvar på finalbordet (två spelare åkte ut samtidigt på bubblan) är 5 svenskar. Svensken Markus Koskinen har en överlägsen ledning.

Så här ser markerfördelningen ut när spelet börjar:

Markus Koskinen 476,500 (Swe)
Francesco Mistretta 265,000
Isaac Malca 214,000
Mikael Erixon 188,000 (Swe)
Edgar Solórzano 132,501
Mats Eriksson 86,000 (Swe)
Mattias Torma 73,000 (Swe)
Lisa Hemmilä 35,500 (Swe)


Mörkarna ligger på 2000-4000 och anten är på 500. Den perioden kommer att löpa i ca 20 min innan det är dags för nästa.


Lisa in action

Prisfördelningen ser ut som följer:
1- $50,000

2-$ 29,045

3- $15,520

4- $11,290

5- $9,880

6-$ 8,470

7-$ 7,060

8-$ 5,240

9-$4,230 José Stawski (Costa Rica)

Samtliga spelare vid bordet är alltså garanterade $5,240 i det här läget.

En liten historia från när bubblan sprack:
Markus spelar jävligt bra måste jag säga. Sjukt skönt också att det var just han som slog ut José Stawski också. Så här gick det till:
Markus har alltså en enorm stack vid det ena av två kvarvarande bord. Han spelar agressivt och höjer nästan varje pott. Han dunkar in 10k pre (ligger 8k i potten med blinds och antar) och plockar allt som oftast ner potten pre.
Till slut får han dock en syn av José Stawski. Floppen kommer och José degar rakt ut med en hygglig stack. Markus foldar. Då börjar snacket från José; "Jag känner igen en bully när jag ser en, dina marker kommer att hamna hos mig lite i taget. Akta dig för mig när jag har stor stack, ni har inte en chans" etc etc. Ett drygmuppo deluxe med andra ord.
Några händer senare är det samma scenario. Markus höjer utg och José synar från sb. Floppen kommer 9-7-2. Markus betar och José degar och låter käften gå givetvis. Markus synar och José slänger nöjd upp 9-7 för top tvåpar. Markus kastar utan en min upp 9-9 för topset. Bye bye José! Han sa inte mycket då kan jag meddela.


Kl 21.00 kör alltså finalbordet igång. Jag uppdaterar så mycket jag kan!

/Jennez




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0